Zastupnici Skupštine KS prihvatili Studiju o uspostavi holdinga javnih komunalnih preduzeća

U okviru drugog dijela današnjeg skupštinskog zasjedanja zastupnici su jednoglasno prihvatili Studiju društveno-ekonomske opravdanosti za uspostavu holdinga javnih komunalnih preduzeća na području Kantona Sarajevo.

Prihvatanjem ove studije ministar komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša KS Enver Hadžiahmetović dobio je zaduženje da pokrene aktivnosti na uspostavi ovog holdinga.

„Cilj svih ovih aktivnosti je reforma javnog komunalnog sektora na području Kantona, te iznalaženje rješenja koja bi dovela do efikasnijeg rada javnih komunalnih preduzeća, te poboljšanje kvaliteta usluga koje pružaju građanima KS“, istakao je ministar Hadžiahmetović.

Naglasio je i kako se tokom poduzimanja svih narednih aktivnosti uzeti u obzir sva pozitivna iskustva drugih gradova u regiji i Evropskoj uniji koja su dokazala djelotvornost organizacije komunalnih preduzeća u formi holdinga.

Eksperti sa Ekonomskog instituta, Ekonomskog fakulteta i iz konsultantske bosanskohercegovačke firme ENOVA d.o.o. koji su izradili ovu studiju, u svom obraćanju, su kazali kako su ponudili dva modela, model A – decentralizirani ili ugovorni i model B – centralizirani ili statusno povezani.

Predložili su da se za početak treba krenuti sa decentraliziranim modelom, tj. ugovornim povezivanjem preduzeća.

Kazali su i kako bi se nakon njegove implementacije moglo ići i u centralizirani model, odnosno i u njihovo statusno povezivanje.

Najbolji primjer za decentralizirani model je ljubljansko, odnosno slovenačko organizovanje holdinga, koje je pokazalo mogućnost dobrog poslovanja, ali i poboljšanja usluga građanima, što su posebno istakli autori ove studije.

“Na bazi iskustava u okruženju, prvenstveno u gradovima Ljubljani i Zagrebu, formiranje holdinga u komunalnoj privredi imalo je pozitivan rezultat u svim segmentima, a pogotovo kod uštede u administrativnim poslovima - pravnim, ekonomskim, informatičkim, jer su isti bili objedinjeni i vršeni od strane holdinga. Kao dodatna prednost, istaknuto je i postojanje jedinstvene baze podataka za korisnike individualne komunalne potrošnje, te uštede koje su nastale u postupcima javnih nabavki, obzirom da su se provodile jedinstvene procedure za sva preduzeća“, ističe se u obrazloženju ovog zaključka kojim je prihvaćena ova studija.

Autori ove studije najavili su i da bi se implementacija organiziranja holdinga od osam komunalnih kantonalnih preduzeća mogla očekivati tek na kraju mandata članova Vlade i Skupštine KS iz narednog izbornog ciklusa.